Alkuinnostuksen jälkeen tuli arki, kooma, lamaannus. Tai vaan helteinen heinäkuu enkä oo kerenny koneen ääressä juuri istumaan. Mä en ees muista mitä mä oon viimeksi kirjoitellut. Nyt on ajatukset täyttäny uusi koti. Uusi koti on valmis vasta ens vuoden keväällä mutta tänään pistettiin nimet paperiin... nyt se on totta :) Ei ihan kokonaan oma mutta osa siitä, sellainen asumisoikeus. Ihanaa kuitenkin päästä aivan uuteen kotiin jossa kukaan ei oo vielä vetänyt vessaa tai leikannut leikkuulaudalla mitään.

Kesäloma olis nyt ohi. Huomenna arki. Mutta kesiksellä oltiin... parin päivän reissu kaksinaikaa Riikassa (vesi sateessa :D) ja sitten ukon vanhempien mökillä ja sitten mun perheen luo Savonlinnaan ja omalle mökille saareen. Mä oon viettänty tuolla saaressa kaikki lapsuuteni kesät... tai ne ajat jos en ollut mummolassa Savonlinnassa. Äiti ja isä teki aina kättäpäälle sopimuksen saareen mennessä että siellä ei sitten riidellä. Se on paikka johon ei mantereen pölyt yllä. Se on ainoa paikka maailmassa jossa mulla on sisällä niin rauhallinen ja hyvä olla. Siellä mun sielu oikeasti lepää. Se on oikeasti fyysisesti kaukana kaikesta... mennään mutkaisia teitä jotka pienenee ja kapenee, tulee lossi, asvaltti muuttuu hiekkatieksi ja lopulta suunnilleen kinttupoluksi... vielä venematka ja ollaan perillä. Pitää keskittyä perusasioihin. Ehkä sitä sitten myös päänsä sisällä jättää sinne kaupungin pölyihin kaikki arkiset murheensa.

IMG_7585-normal.jpg

Pappa syntyi siellä saaressa ja kotitalo on edelleen pystyssä. Papan sisaruksista ei ole kuin yksi enää hengissä mutta perilliset kaikki mökeillään siinä samalla rannalla... erikseen ja kuitenkin niin että mökille seuraavalle siirryttäessä kävellään toisen pihan läpi. Ihan oma kulttuurinsa ja kirjoittamattomat sääntönsä :)

IMG_7581-normal.jpg

Kuvia on tullu otettua ihan luvattoman paljon. Ostin vihdoin uuden objektiivin ja opiskellut kovasti kaikkea.. ihan perus tekniikkaa ja teoriaa. Parissa päivässä ukon vanhempien mökillä otin yli 400 kuvaa ja Savonlinnan reissulla viikossa 660 :) paljonhan siellä on sitä että samasta kohteesta monta eri tarkennuksilla, eri isoilla, aukoilla ja valotuksilla ja vaikka mitä. Saa sitten poimittua mieleiset ja kokeiltua kaikkea. Jotkut suoraan poistankin kun saan koneelle.. haluan vaan nähdä että mitä niillä ja näillä arvoilla kuvasta tulee.

 

Superkuu oli ihan mahtava. H-hetkeä edeltävänä iltana oltiin vielä saaressa ja siellä kun olis sitä päässyt kuvaamaan niin olis ollut mahtavaa... näytti silloinkin hienolta. Jouduin nyt "tyytymään" kuvaamiseen keskustasta, viidennen kerroksen parvelleelta.

IMG_7815-normal.jpg

IMG_7890-normal.jpg

Savonlinnassahan on nyt menossa oopperajuhlat. Koko kaupunki herää eloon aina heinäkuuksi. Se on kuin olis ulkomailla. Ihmisä tulee ja menee, lippakioski on täynnä aamusta iltaan ja entäs ne oopperaan menijät iltaisin. Niitä vasta on hauska seurailla. Tosin heräsin yhtenä yönä kun joku älypää kännykästä soitti oopperaa kerrostalojen sisäpihalla jossa kaikuu valtavasti! En kauheasti osannut neljän aikaa aamulla oopperaa osannut arvostaa. Nyt sattui olemaan Amorphis linnassa keikalla mutta eipä ollut huomannut katsoa aiemmin, olis voinut mennä kuuntelemaan. Oli varmaan hieno kokemus sekin. Kuuntelin vaan lähinnä linnaa olevalta terassilta, johon äiti ja isä meidät päästi kaksinaikaa viettämään ruoan merkeissä.

IMG_7840-normal.jpg

Emännän kolmevuotis synttäreitä vietettiin siellä ollessa myös. Olipa jopa kaikki isovanhemmat paikanpäällä kerrankin :) Nyt sitten alkaa kolme vuotiaalla olee sitä pienen pientä tilpehöörää varastossa. Että onneksi on pussiton pölynimuri kun niitä kaikenmaailman imuriin menneitä kenkiä ja pieniä tuttipulloja joutuu alkaa takaisin kaivelee ;)

IMG_7922-normal.jpg

Kerrankin voin sanoa että loma oli rentouttava ja mun pään sisällä on taas monta asiaa saanut paikkansa ja sopivat mittasuhteet. Nyt mä mielikuva sisustan ja yritän pysyä housuissani :) Ensin kuitenkin lauantaina pienen päivänsäteen ensimmäiset synttärit ja mun ensimmäisen kummipojan rippijuhlat. Hui! Kummipoika kun syntyi ja mä pääsin ripille sinä kesänä niin ajattelin että mähän olen aivan kurppa kun tää poika ripille pääsee... näin kai sitten ;)

Nyt aaltojen keinuttamana höyhensaarille, hyvää yötä <3

IMG_7647-normal.jpg