20130805_210540-normal.jpg

Mä en ymmärrä miten nää kuvat menee ihan miten päin sattuu tänne :D no ei se mitään. Aiheena kynnet. Mulla on luonnostaan hirmu vahvat ja sillälailla hyvän malliset kynnet että en niitä tartte paljon muotoilla. Oon aina tykänny kynsiä laittaa mutta sitten töissä ei pystynyt pitämään enkä mä ihan vauvojenkaan kanssa tykänny pitkiä kynsiä pitää. Tää harrastus heräsi siis henkiin uudestaan siinä kohtaa kun sain vuosi sitten joulukuussa kipsin pois kädestä. Siitä lähtien kynnet on ollu oikeestaan kokoajan lakassa. Tässäkin kohtaa se on kaikki tai ei mitään. Jos pari kynttä alkaa olee rikki eikä jaksa enää korjata niin sitten leikkaan kaikki. En pysty kestää sitä että jotkin on lyhyitä ja jotkin pitkiä. Jossain vaiheessa innostuin tuollaisesta liukuvärjäyksestä. Ukko ihmetteli että mihin meidän kaikki siivoussienet on hävinny. Siis ne sellaiset ihan tavalliset värikkään joissa toinen puoli on karhea. Jouduin tunnustaa että ne on loputkin huvenneet kun oon leikannu niistä paloja kynsien lakkaamiseen :D laitan aina eri värin omalla sienen palallaan eli parhaimmillaan kolme sellaista pientä palaa menee kerralla. Ylllättävän hyvinä omat kynnet pysyneet, ettei ole kellastunut tai mitään kun käyttää kunnollista pohjalakkaa ja toki itse kynsilakkakin pysyy paremmin.

20130814_225320-normal.jpg

20131129_165841-normal.jpg

Nää tällaiset joissa kynnen kärki on musta ja sitten jotain hilelakkaa tai ihan vain värillistä niin nää mä tunnen kaikista omimmaksi. Sellaiset vaaleat ja pliisut tai perus klassinen ranskalainen manikyyri oo jotenkin mua ollenkaan. Ehkä ranskis mustalla tai tumman punaisella tehtynä menis. Joskus laitan nimettomän ihan eri lakalla tai koristeen pelkästään siihen.. ehkä myös peukkuun.

Nyt on perin kummallinen tilanne että mun kynnet on olleet kolme päivää ilman lakkaa. Piti taas leikata välillä kunnet ja samalla poistin tietty lakat ja ei oo kerennyt vaan paneutuu. Lapset on aivan ihmeissään! "Äiti sulla on ihan hassut kynnet" :D Se on vain lakkaa ja blingblingiä mutta mulle se on myös hetki omaa aikaa omissa ajatuksissa. Se on sitä näpertämistä ja ideoiden päästä ulos tuontia. Se on osa naisellisuutta ja sellaista kauneutta josta mä tykkään. Vaikka olen äiti, olen nainen ja tykkään tällaisesta pienestä turhamaisuus onnellisuudesta :)

20140314_231816-normal.jpg

20131206_210414-normal.jpg

Lilat halusin kokeilla pitkästä pitkästä aikaa niin että musta ei erotu vaan näyttää niinkuin olis ihan lila tuo kärki. Punaiset pikkujoulukynnet ja kärjissä mustaa hilelakkaa töpöteltynä.

20130706_221034-normal.jpg

Hyvin epätyypillisen väriset mulle! Tyttären 2 vuotis juhliin kuitenkin tein tyttökynnet :) Kuvassa näkyy vielä leikkausarpi tikkeineen eli ihan muutama päivä leikkauksesta jossa kädestä poistettiin murtumaa paikallaan pitänyt levy ja  seitsemän ruuvia. Uusi elämä käden kanssa alkoi tässä kohtaa. Siihen loppui aamut jolloin halusin sahata koko typerän, toimimattoman käden irti :)

20130507_232341-normal.jpg

Viime kesän kreikan reissulle tehdyt mustat kynnet timateilla. Rokkilookkiin vähän tyttömäistä blingblingiä. Ihan mun juttu!